Category Archives: İ.E.T.T

Ayakta Kalmış Teyze İfadesi

He, teyzeyi bu hale getirmek reva mıdır? Değildir!
Ama getirildiği takdirde bu ifadeye bürünüyorlar.
Aman diyim!

1 Yorum

Filed under İ.E.T.T

Modern Zaman Hobisi

Kapalı ve basık yerde kalma korkusu olarak bildiğim modern zaman hastalığı Klaustrofobi, bende bir ‘hobi’ haline geldi.

İETT’de kapalı kalıp, uyumak,
Trende mahsur kalıp, Uykusuz okumak,
Minibüsten inemeyip, durak durak gezmek istiyorum.

Adeta Klaustro’hobik bir vakka haline geldim.

Yorum bırakın

Filed under İ.E.T.T

İETT Zammı Ortalığı Karıştırdı

İstanbul – İETT’nin Haziran ayı itibariyle uygulamaya soktuğu yeni ücret tarifesi, dünya kamuoyunda geniş yankılar buldu. Kenya, Angola, Mozambik gibi dünyanın tek bir tarafındaki yolcular, Türk yolculara destek olmak için akın akın İstanbul’a yürümeye başladı. Dün itibariyle, üniversiteli öğrencilerin kendilerini otobüs tekerleklerine bağlamaları ise polislerin ‘kıymalı menemen’ teklifiyle son buldu. Bu görüntülere dayanamayan zengin bir iş adamının meydanlarda toplanan kalabalıklara yıllık akbil dağıttığı görüldü. Ayrıca, ünlü şovmen Beyazıt Öztürk de bu eylemlere, programında akbil bağışı toplayarak destek vereceğini açıkladı.

Tüm bunlar yaşanırken, İETT yetkilileri hala ortada yok. Çok acayip!

habergorseli

YENİ ÜCRET TARİFELERİ:
(Bunlar gerçek)

İETT ve ÖZEL HALK OTOBÜSLERİNDE
:

Beşi Biryerde: 7,50 TL

İETT ve ÖZEL HALK OTOBÜSLERİ, İDO ŞEHİR HATLARI VAPURLARI,
ÖZEL DENİZ MOTORLARI ve RAYLI SİSTEMLERDE:

AKBİL
Tam: 1,50 TL
İndirimli: 0,85 TL

AYLIK AKBİL
Tam: 110 TL
İndirimli: 55 TL

AKBİL İLE AKTARMA
Tam: 0,75 TL
İndirimli: 0,21 TL

TÜNEL VE NOSTALJİK TRAMVAY’DA:

Jeton ve Bilet: 1,00 TL

İDO ŞEHİR HATLARI VAPURLARI, ÖZEL DENİZ MOTORLARI ve
RAYLI SİSTEMLERDE
:

Jeton veya Bilet: 1,50 TL
MAVİ KART BEDELİ: 1,00 TL

5 Yorum

Filed under İ.E.T.T

İnilir!

(Otobüs Maceraları’nı takip eden Hüsnü Yılmaz’ın (mail’deki ismi buydu valla) kafasını karıştıran bir otobüs gerçeğini, yolladığı yazı ve fotoğrafıyla aynen paylaşıyorum. Bu konuda yanındayım Hüsnü Yılmaz.)

nerdeninilir

O kapı inmekten başka ne işe yarıyor ki öyle bir uyarı asmışlar?!

Otobüse tersten binilir mi?
Ya da daha önce bir yolcu, havalandırma kapaklarından mı çıkmaya çalışmış inmek için?

Sorularımıza birileri cevap versin. Bu işin peşini bırakmam.

(Şu an karar verdim. Bana fotoğraf ve yazı gönderen arkadaşlara 1 vapur jetonu ısmarlıyorum, helalinden.)

5 Yorum

Filed under İ.E.T.T

Gazete Okuyan Kadın İstiyorum!

Bazen saçmalıkla kanka takılıyormuş gibi gözüküp, altında çooook derin anlamlar/cevaplar taşıdığına emin olduğum sorular gıdıklıyor beynimi. Böyle, nasıl diyim!? Cevap düşündükçe, kafam tepe noktasından kaşınmaya başlıyor.

Bu aralar beni yoran yegane soru: Otobüste neden sadece erkekler gazete okur? Ve neden sadece bir başkasının gazetesine korsan bakışlar atan erkeklerdir? (Genelleme yapıyorum, hemen “ben okurum ki” deme:)

otobussergisi01

Otobüste gazete okumak bir otorite meselesi midir? Yoksa memleket işleriyle daha çok haşır neşir olan kesim erkekler mi? Aslında memleket işleri değil de, boş işlerle uğraşan demek daha doğru olur. Çünkü otobüste genelde gazetenin spor sayfası, magazin bölümü, ilk sayfası ya da son sayfası okunur. Açıp da bi köşe yazarı okuyan görmedim. Evet, kabul ediyorum, ben de başkasının gazetesine korsan bakışlar atıyorum. Ama ben bunu bir görev bilinciyle yapıyorum!

Parmak uçlarını diliyle hafifçe ıslatıp, gazetenin sayfalarını genel kurmay edasıyla çeviren bir teyze istiyorum. Hatta, bu teyze arada sırada gazetesine korsan bakışlar atan var mı diye etrafı kolaçan etsin istiyorum. Bir de, bu son; koltuğa bırakılmış bir gazeteye, özlediği evladına koşar gibi koşan bir teyze istiyorum.

5 Yorum

Filed under İ.E.T.T

Çaresizlik

Çok sevdiğim bir arkadaşımın “çaresizlik” üzerine yazdığı satırlar. Gülsem mi, ağlasam mı bilemedim. Sanki böyle bir şey başına gelmiş de dert yanıyordu.

“60 kişilik kuyrukta Elbil’ in geçersiz sayılır da müsamaha gösterecek bir surat bulamazsın, böyle löp löp bakarsın gözlerinin içine hepsinin…. İnip yenisini alacak olursun, kenara da çekilmez kimse. Senden buharlaşmanı beklerler. Ya da incelmeni. Beyinleri çalışmadığı için nazik değiller. Kaba olduklarından değil yoksa…”

2 Yorum

Filed under İ.E.T.T

İsim Babası İETT

Bu sabah müziğin ritmine kafayı uydurmuş, emme-basma tulumba gibi gezerken gördüm o akbil ismini. Görmez olaydım. Simetrik sekişlerine bir anda son veren kafamın içinde durduramadığım bi’ curcuna başladı. O nasıl bir isimdir, isim babası kimdir?!

ELBİL.

Elle basıldığı için adına ELBİL denmiş olabilir.
Alla alla, diğer akbilleri neremizle basıyoruz ki? İşte, bu soruyu sordum ve ben bittim. Dile takılan şarkı gibi bütün gündür kafamı kemiriyor. Çeşit çeşit basma yöntemleri uyduruyorum. Kurtarın beniiiiii!

Başbil: Akbil makinesine kafa atma eylemiyle basılır.
G.tbil: Akbil makinesine oturma-kalkma hareketiyle ücretiniz kesilir, keyifli bir yolculuğa çıkabilirsiniz.
Burbil: İki el doluyken lamba yakma eylemini burunla gerçekleştirmek gibi bir hareketle basılan akbil çeşididir.

Hadi, buyrun beyin curcunasına…

adam02
Ya da “Ben Topbaş. Kadir Topbaş.” diyerek ücretsiz geçin:)

2 Yorum

Filed under İ.E.T.T