Gazete Okuyan Kadın İstiyorum!

Bazen saçmalıkla kanka takılıyormuş gibi gözüküp, altında çooook derin anlamlar/cevaplar taşıdığına emin olduğum sorular gıdıklıyor beynimi. Böyle, nasıl diyim!? Cevap düşündükçe, kafam tepe noktasından kaşınmaya başlıyor.

Bu aralar beni yoran yegane soru: Otobüste neden sadece erkekler gazete okur? Ve neden sadece bir başkasının gazetesine korsan bakışlar atan erkeklerdir? (Genelleme yapıyorum, hemen “ben okurum ki” deme:)

otobussergisi01

Otobüste gazete okumak bir otorite meselesi midir? Yoksa memleket işleriyle daha çok haşır neşir olan kesim erkekler mi? Aslında memleket işleri değil de, boş işlerle uğraşan demek daha doğru olur. Çünkü otobüste genelde gazetenin spor sayfası, magazin bölümü, ilk sayfası ya da son sayfası okunur. Açıp da bi köşe yazarı okuyan görmedim. Evet, kabul ediyorum, ben de başkasının gazetesine korsan bakışlar atıyorum. Ama ben bunu bir görev bilinciyle yapıyorum!

Parmak uçlarını diliyle hafifçe ıslatıp, gazetenin sayfalarını genel kurmay edasıyla çeviren bir teyze istiyorum. Hatta, bu teyze arada sırada gazetesine korsan bakışlar atan var mı diye etrafı kolaçan etsin istiyorum. Bir de, bu son; koltuğa bırakılmış bir gazeteye, özlediği evladına koşar gibi koşan bir teyze istiyorum.

5 Yorum

Filed under İ.E.T.T

5 responses to “Gazete Okuyan Kadın İstiyorum!

  1. kesinlikle çok iyi bir tespit. bende böyle olur olmaz şeylere çok takarım, nası gözümden kaçmış bu hayret 🙂

    ha bide kadınla çoğunlukla hep Elif Şafak veya Ayşe Kulin tarzı kitaplar okurlar, bunu da eklemek lazım tespite 😉

  2. hiperaktifkene

    geçen gün 60’lardan kalma, resimli bi aşk romanı okuyan teyze gördüm.

    Bu sefer de böyle bir roman okuyan amca istiyorum:D

  3. yav karılar yani biz çanta kitap poşet neyin taşıyoruz. süslüsünden zaten iş gelmez, dişe dokunur meşguliyeti olan dişiler de işte bi şey taşımaktan ya da düşünmekten gazete okuyacak keyfi bulamaz. birini kesicekse de güneş gözlüğü kafi, yine gazeteye ihtiyacı olmaz. üstelik gazete okumak için “yayılmak” gerekir kadınlarsa her zaman “toplamacı” bi politikada seyreylerler. evet bence bunlar olabilir.

  4. diarthrosis

    kadınların daha çok kitap okumayı tercih ettiğini ben de düşünüyorum. gazete sayfalarını çevirmek de oldukça zor bence otobüste.

Bir Cevap Yazın

