İsim Babası İETT

Bu sabah müziğin ritmine kafayı uydurmuş, emme-basma tulumba gibi gezerken gördüm o akbil ismini. Görmez olaydım. Simetrik sekişlerine bir anda son veren kafamın içinde durduramadığım bi’ curcuna başladı. O nasıl bir isimdir, isim babası kimdir?!

ELBİL.

Elle basıldığı için adına ELBİL denmiş olabilir.
Alla alla, diğer akbilleri neremizle basıyoruz ki? İşte, bu soruyu sordum ve ben bittim. Dile takılan şarkı gibi bütün gündür kafamı kemiriyor. Çeşit çeşit basma yöntemleri uyduruyorum. Kurtarın beniiiiii!

Başbil: Akbil makinesine kafa atma eylemiyle basılır.
G.tbil: Akbil makinesine oturma-kalkma hareketiyle ücretiniz kesilir, keyifli bir yolculuğa çıkabilirsiniz.
Burbil: İki el doluyken lamba yakma eylemini burunla gerçekleştirmek gibi bir hareketle basılan akbil çeşididir.

Hadi, buyrun beyin curcunasına…

adam02
Ya da “Ben Topbaş. Kadir Topbaş.” diyerek ücretsiz geçin:)

2 Yorum

Filed under İ.E.T.T

2 responses to “İsim Babası İETT

  1. bıdı bıdı

    elbil’in açılımı elektronik bilet bu arada.

    o değilde bir kartlı sistem vardı, hani akbilin yerini alacaktı. ne oldu ona?

  2. hiperaktifkene

    o sisteme gecene kadar daha cok zaman gecer. hatta ucan otobüsler falan cıkar:)
    elbil bilgisi icin tesekur ederim. ama keske e-bil deselermis o zaman,elektronik olan her seyin basına “e” koymayı biliyolar,buna mı koyamamışlar:)

Bir Cevap Yazın

