O An Anladım!

Sen üniversiteden mezun olduğunu ne zaman anladın?

Ben kep attım, anlamadım. Diploma aldım, anlamadım. Askerliği tecil ettirdim, yine anlamadım. 

taksimmetro

Çantam sırtımda (her zaman kaplumbağa gibi gezerim), kafam önde. Kaptırmışım yürüyorum. Taksim’deyim. 15 dakika içinde Mecidiyeköy’de olmam lazım. Metroya iniyorum. Artık öğrenci belgesi alacak bir okulum olmadığı için yenilenememiş pasomu çıkardım ve bastım. Turnikeden geçtim. Hızla yürüyorum. Bir ses:

Sesi çıkaran güvenlik: Hoooop! Genç, bi’ bakar mısın?

Ben: Tabii! 

Hızlı adımlarla yanına gittim. Çantamı arayacak zannettim. Çantamı uzattım.

Sesi çıkaran güvenlik: Pasona bi’ bakabilir miyim?

Bu tip sorulara her zaman hazırlıklıyımdır. İstese bile vermem. Uzaktan gösteririm. Çünkü sonucunu bilirim. Deneyimlemiş arkadaşlarım vardır. Ama o an boşluğuma geldi. Çıkardım, verdim eline. 

Ben: Abi çabuk! Acelem var.

Güvenlik önünde durduğu standın altından kocaman bir makas çıkardı. Höst dedim, n’oluyoruz. (Hala jeton düşmemiş, salağa bak.) Güvenlik, çıkardığı kocaman makasla öğrenci pasomu kıyır kıyır kesti ve akbil demirini geri verdi.

İşte, üniversiteden mezun olduğumu o an anladım sevgili yolcu. Kıyır kıyır kesilen bendim sanki. Geri verilen akbil demiri benim diplomamdı sanki. Nasıl unuttum, nasıl veriverdim güvenliğin eline bir anda?

Bir daha öğrenci pasoma kavuşabilir miyim? Kavuşsam da o eski sıcaklığını hissedebilir miyim?

Hofff.

1 Yorum

Filed under Bazen Metro

One response to “O An Anladım!

  1. ah canımmmm!
    çok zordur bilirim..
    ben de oldukça uzun bir süre eski pasomu; işe yaramasa bile, yanımdan ayırmadım; alışkanlılardan kolay vazgeçilmiyor…
    ve beni ondan ayıran da bir İETT şöförü idi…
    aldı pasomu, attı cebine.. diyemedim “noluyo?”
    gözlerim doldu böle, dudaklarım titredi..
    bana bakmaya devam etse, gözyaşlarına hakim olamayacağından korktuğundan olsa gerek, kafasını çevirdi şöför.. ama geri vermedi sevdiceğimi.. bak ben de hüzünlendim şimdi 😦

Bir Cevap Yazın

