Şofer Serzenişleri – 1

Eğer sosyoloji master’ı yaparsam, insanların toplu taşıma araçlarındaki hareketlerini ve karar mekanizmalarını inceleyen bir araştırma yapmak istiyorum. Mesela neden herkes aracın ön tarafına yığılır da arka taraflara ilerlemez. Değil mi? Ankara’dan bir şofer amcanın bu olay karşındaki yaratıcı serzenişine dikkat çekmek istiyorum:

ego

Hava soğuk. Hava kupkuru. Ufak bir iş için Ankara’dayım. Dikmen-Kızılay (içimden güzel bi espiri yaptım, ama paylaşmıyorum) arası çalışan bir otobüse bindim. Otobüs gayet asimetrik bir şekilde dolu. Yani, ön taraftaki yolcular, arka tarafta gayet at koşturulacak yer varken bulundukları yerden kıpırdamamakta ısrarlı. Şofer birkaç kez zile bastı. (Ankara’da otobüslerde zilin çalması arkaya ilerleyin anlamına geliyormuş) Bir kimse de o yumuşak yerlerini kaldırıp arkaya ilerlemedi. Laz olduğunu tahmin ettiğim şofer sinirlendi ve ayağa kalktı:

Laz Şofer: Yahu hemşerum, arka taraf da Kızılaya gidiyi. Yığıldınız öne!
Töbe Töbe Töbe! (Özellikle burasını hafif laz aksanıyla okuyun.)

Sen ne güzel bir şoförsun abicim. Yolun açık olsun 🙂

Reklamlar

Yorum bırakın

Filed under EGO (Ankara)

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s